طراحی وبسایت در سنندج

امروز در این مقاله میخواهیم در رابطه با طراحی وبسایت در سنندج صحبت کنیم. همانطور که میدانید شرکت ها و افراد زیادی هستند که اینگونه خدمات را در استان کردستان و شهر سنندج ارائه می دهند. موارد زیادی مانند سابقه، تجربه، مهارت، نمونه کار مرتبط و … هستند که شما باید در هنگام تصمیم گیری به اینکه کدام شرکت بهتر است به آن توجه داشته باشید. بدیهی است که توجه صرف به هزینه یا توجه صرف به مهارت متخصصان در نهایت انتخاب خوبی به ارمغان نخواهد آورد و شما باید مجموعه ای از این فاکتورها را درنظر بگیرید. شرکت رایان پیشرو سنندج با کادری مجرب آماده است تا کلیه خدمات طراحی وبسایت، برنامه نویسی، سئو و بهینه سازی شما را به بهترین و به صرفه ترین شکل ممکن برعهده بگیرد.

طراحی وبسایت

امروزه کمتر کسب و کاری را می بینیم که در فضای مجازی و اینترنتی فعالیت نداشته باشد. اکثر کسب و کارهای موفق دارای پل های ارتباطی متعدد در اینترنت مانند وبسایت جهت معرفی خدمات خود، فروش محصولات و… و یا کانال و صفحات مجازی در شبکه های اجتماعی می باشند.

حتی اگر بیشتر مشتریان و مراجعه کننده های شما بصورت حضوری با شما تعامل دارند بهتر است به فکر ورود به فضای اینترنتی و مجازی باشید. راه اندازی یک وبسایت می تواند دو مزیت اساسی برای شما داشته باشد:

– طراحی یک وبسایت می تواند کاربران زیادی که در گوگل مشغول جستجو هستند را به شما جذب کند.

– طراحی یک سایت به کسب و کار و فعالیت شما اعتبار ویژه ای می بخشد.

فرض کنید شما یک دندانپزشک در استان کردستان و شهر سنندج هستید و در زمینه زیبایی دندان فعالیت دارید، شخصی قصد دارد عمل زیبایی دندان (مانند لمینت و کامپوزیت و …) انجام دهد، این شخص یکی از عبارات زیر را در گوگل جستجو می کند:

کامپوزیت دندان در سنندج، زیبایی دندان در سنندج، دکتر زیبایی دندان خوب سنندج، مطب دندانپزشک سنندج

میلیون ها کاربر از سراسر جهان روزانه در موتورهای جستجوی مختلف، به دنبال پاسخ نیازهای خود می گردند

باتوجه به اینکه این شخص در جستجوی خود به عبارت شهر سنندج اشاره کرده است پس می توان گفت واقعا قصد دارد یک دندانپزشک خوب در سنندج پیدا کند، چون اگر قصدش صرفا از روی کنجکاوی و یا کسب اطلاعات بوده باشد عبارت هایی مثل (کامپوزیت چیست؟ یا زیبایی دندان چگونه است؟) را جستجو می کرد.

پس در حال حاضر یک مشتری واقعی در حال جستجو در سطح اینترنت برای پیدا کردن یک دندانپزشک خوب است، خب چه فرصتی از این بهتر؟! اینکه شما بدون اینکه تبلیغات خاصی انجام داده باشید و به دنبال مشتری باشید مشتری خودش در حال جستجوی شما باشد!

حال اگر وبسایت شما در لیست نتایج گوگل باشد و از نظر ظاهری و گرافیکی و UX نیز وضعیت خوبی داشته باشد ۹۰% بُرد خود را رقم زده اید! در غیر اینصورت به احتمال قریب به یقین یک مشتری قاطع را از دست داده اید.

خب، تا اینجا با مزیت ها و نقاط مثبت راه اندازی یک سایت آشنا شدیم، حال شاید برایتان این سوال پیش آید که هزینه های طراحی و راه اندازی یک وبسایت از صفر تا صد چگونه است و در کل نحوه مدیریت آن به چه صورت است. برای رسیدن به پاسخ این سوالات تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

طراحی وبسایت

تعرفه طراحی سایت

راه اندازی یک وبسایت نزد ما به یکی از دو صورت زیر انجام می شود :

– قالب اختصاصی

– قالب نیمه اختصاصی

قالب اختصاصی به چه معناست؟

قالب اختصاصی یعنی ظاهر وبسایت شما توسط تیم گرافیک ما و مطابق با سلیقه شما به صورت PSD طراحی می شود و پس از تایید شما توسط تیم برنامه نویسی، کدنویسی و اجرا خواهد شد. با زبانی ساده تر یعنی شما هیچ سایت دیگری را نمی توانید پیدا کنید که ظاهر آن مانند ظاهر وبسایت شما باشد.

قالب نیمه اختصاصی به چه معناست؟

در قالب نیمه اختصاصی ما از میان قالب های پولی (نه رایگان) که قبلا توسط طراحان دیگر طراحی و آماده شده اند و استانداردهای آنها رعایت شده است چند قالب متناسب با سلیقه تان گلچین می کنیم و شما از میان آنها یک مورد را انتخاب خواهید کرد و قالب به کلی ادیت خواهد شد و متناسب با چیزی که انتظار دارید تحویلتان داده می شود.

در هر دو حالت فوق از CMS وردپرس و تنظیمات و بهینه سازی های اختصاصی استفاده می شود.

CMS مخفف عبارت Content Management System و به معنی سیستم یا سامانه مدیریت محتوا می باشد. در واقع به کمک سیستم مدیریت محتوا توسط پنل مدیریتی ای که در اختیارتان قرار می گیرد، محتوای وبسایت خود را مدیریت می کنید و برای انجام تغییراتی که مدنظرتان است نیازی به دانش برنامه نویسی و کدنویسی نخواهید داشت.

درصورتی که نیازهای مشتری بسیار اختصاصی باشند و امکان پیاده سازی آنها با وردپرس میسر نباشد از CMS اختصاصی (که طبیعتا هزینه پیاده سای بالاتری دارند) استفاده خواهد شد.

شرکت رایان پیشرو سنندج در کنار شماست تا هر نوع نیاز و انتظاری که در دنیای وب دارید را برایتان برآورده کند! تمامی خدمات طراحی سایت، سئو و بهینه سازی، ساخت و توسعه اپلیکیشن در سنندج را می توانید با خیال راحت به تیم ما بسپارید.

خب به بحث اصلی برگردیم، پس برای طراحی یک وبسایت هم می توان از قالب اختصاصی و هم نیمه اختصاصی استفاده کرد، تفاوت آنها را در بالا توضیح دادیم، ولی هر دو تحت سیستم مدیریت محتوای وردپرس اجرا خواهند شد. حالا چرا ما از وردپرس استفاده می کنیم؟

وردپرس قدرتمندترین و به جرات می توانیم بگوییم بهترین CMS حال حاضر جهان می باشد. به لطف Open Source بودن و تیم پشتیانی وسیع، کوچکترین باگ ها هم در سریعترین زمان ممکن برطرف و بهینه خواهند شد. تقریبا هر قابلیتی که بخواهید برای سایتتان پیاده کنید را می توانید به کمک افزونه های بسیار زیاد، متنوع و رایگان وردپرس انجام دهید. ابزارهای پشرفته و فوق العاده ی زیادی در دسترس شما می باشد که متناسب با نیاز خود از آنها استفاده کنید. در وردپرس هر چیزی در دسترس و قابل توسعه است!

قالب اختصاصی تماما توسط مهندسان آی تی خلاق، باتجربه و حرفه ای کدنویسی می شود

تفاوت CMS های عمومی مانند وردپرس با CMS اختصاصی چیست؟

قبل از اینکه به پاسخ این سوال بپردازیم به این نکته توجه داشته باشید که یک وبسایت از دو بخش ۱-ظاهر (گرافیک یا به اصطلاح Frontend) و ۲-هسته (بخش کدها یا به اصطلاح Backend) تشکیل شده است.

شما در راه اندازی وبسایت از هر سیستم محتوایی که استفاده می کنید خروجی کار از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با یکدیگر نخواهند داشت. در واقع ظاهر یک وبسایت را قالب سایت مشخص می کند و قالب نیز لزوما ارتباطی با هسته یا CMS آن ندارد. شما می توانید یک وب سایت با قالبی فوق العاده جذاب و منحصر به فرد داشته باشید و در عین حال از یک سیستم مدیریت محتوای استاتیک یا اختصاصی برای هسته سایت استفاده کرده باشید! پس خیالتان از این بابت راحت باشد که انتخاب CMS عمومی یا اختصاصی تاثیری بر روی ظاهر گرافیکی سایت نخواهد داشت.

تفاوت اصلی این دو در هسته و بخش کدهای پایه سایت می باشد. برای نمونه وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای محبوب، قدرتمند، گسترده و با کاربری آسان است که تقریبا می توان با آن هر کاری انجام داد. افزونه های بسیار زیادی در دسترس شماست که به شما این امکان را می دهد تا تقریبا هر چیزی که مدنظرتان است را پیاده سازی کنید.

پشتیبانی خوب و رایگان بودن از دیگر مزیت های سیستم مدیریت محتوای وردپرس است، با وردپرس هرگونه سایتی از تک صفحه و ساده تا شرکتی و فروشگاهی را می توان راه اندازی کرد.

در طرف مقابل استفاده از CMS اختصاصی باعث می شود نیازهای خاص تری را بتوانید پیاده کنید. مثلا در صورتی که قصد داشته باشید سایتی شبیه اسنپ راه اندازی کنید احتمالا نتوانید این کار را با وردپرس انجام دهید! البته استفاده از CMS های اختصاصی هزینه های بالاتری را نیز به همراه دارد. و نکته منفی دیگری که درباره آنها صدق می کند بحث توسعه یا افزودن امکانات به آنها می باشد که ممکن است برای افزودن یک قابلیت کوچک و ساده مجبور باشید مجددا هزینه های نسبتا زیادی را بپردازید و چند روز یا حتی چند هفته منتظر بمانید.

CMS یا سامانه مدیریت محتوا 

موارد استفاده از CMS اختصاصی

شاید برایتان این سوال پیش آید که باوجود این همه امکانات خوب وردپرس دیگر چه نیازی به صرف هزینه بیشتر برای طراحی یک وبسایت بر پایه CMS اختصاصی می باشد؟

سوال بسیار خوبی است، خب بگذارید جواب آن را با یک مثال پاسخ دهیم. فرض کنید شما قصد راه اندازی یک وبسایت برای نوبت دهی کلینیک پزشکی خود را دارید و می خواهید کاربران یک پنل کاربری با امکانات مدنظرتان داشته باشند، و یا قصد راه اندازی یک سایت برای صرافی خود را دارید و می خواهید به کاربران خود این امکان را بدهید تا در پنل کاربری خود امکان تبدیل آنلاین نرخ ارزها و خرید و فروش را داشته باشند.

خب قطعا در چنین شرایطی راهی جز استفاده از CMS اختصاصی وجود ندارد. چراکه امکانات مذکور اختصاصی بوده و امکان پیاده سازی آنها به کمک وردپرس و یا سایر CMS های عمومی وجود ندارد. لذا لازم است امکاناتی که مدنظرتان است توسط یک CMS اختصاصی کدنویسی و پیاده سازی شود که طبیعتا هزینه آن نیز به مراتب بالاتر است.

جدا از این مورد، بعضا (نه همیشه) امنیت وبسایت هایی که از پایه کدنویسی می شوند از CMS های عمومی بهتر است چراکه سورس کد آنها در دسترس همگان نیست. اما این به معنی ناامن بودن وردپرس و دیگر سیستم های مدیریت محتوای عمومی نیست! اگر یک سیستم مدیریت محتوا بصورت استاندارد کدنویسی نشود می تواند به مراتب از سیستم های مدیریت محتوای عمومی آسیب پذیرتر باشد. جدا از این، وردپرس چون توسعه دهندگان بسیار زیادی دارد اگر باگی هم بر روی آن رخ دهد فورا رفع نخواهد شد. 

پس برای راه اندازی یک وبسایت با امکانات منحصر به فرد و یا ویژه نمی توان از وردپرس استفاده کرد، اما برای وبسایت های معرفی محصول/خدمات، شرکتی، اطلاع رسانی، دانلود، فروشگاهی و از این دسته وبسایت ها میتوان از این سیستم مدیریت محتوای خوب و پرکاربرد بهره مند شد.

 

تفاوت قیمت CMS اختصاصی و عمومی در چه حد است؟

جواب این سوال کاملا منوط بر این است که چه امکاناتی از سایتی که مدنظرتان است انتظار دارید. اما در خوشبینانه ترین حالت تفاوت قیمت این دو حدود ۵ الی ۱۵ میلیون تومان است. یعنی بطور مثال اگر وبسایت باامکانات مدنظر شما با وردپرس  5/000/000 تومان هزینه داشته باشد، همین هزینه برای یک CMS اختصاصی به ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ الی ۲۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان خواهد رسید.

چه هاستی مناسب است؟

یکی دیگر از مسائل مهمی که در بحث طراحی سایت مطرح است، انتخاب و خرید هاست مناسب شماست. هاست همان فضای موردنیاز سایت شما در دنیای وب است. طبیعتا در هنگام خرید هاست، موارد متنوعی جهت انتخاب در مقابل شما قرار میگیرد و ممکن است سوالاتی مانند کدام هاست مناسب من است؟ هاست داخلی بخرم و یا خارجی؟ کنترل پنل دایرکت ادمین بهتر است یا سی پنل؟ هاست برپایه لینوکس بخرم یا ویندوز؟ و… مواجه شوید. حال اگر اطلاعات درستی در این باره نداشته باشید، ممکن است انتخاب شما درنهایت منجر به هدر رفتن زمان ، منابع مالی و حتی در بعضی موارد از دست رفتن بازدید کننده های سایتتان شود. درحالت کلی هیچ چیزی با عنوان «بهترین انتخاب برای همه» وجود ندارد. چراکه هریک از این هاست ها مناسب نوعی از سایت ها هستند. موضوع انتخاب هاست خود موضوعیست که باید به صورت مفصل به آن پرداخت. درصورتی که تمایل دارید در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنید به مقاله چگونه یک هاست خوب انتخاب کنیم؟ مراجعه کنید.

سایت با UX و UI مناسب

ما چه در قالب اختصاصی و چه در قالب نیمه اختصاصی از دیزاین ها و طراحی هایی با UI و UX مناسب استفاده می کنیم. چه از CMS اختصاصی استفاده کنید و چه از CMS عمومی و یا چه از قالب اختصاصی استفاده کنید و چه از قالب نیمه اختصاصی؛ طراحان UI و UX ما تمام تماش تلاش خود را در راستای طراحی سایتی ایده آل برای شما مطابق با استانداردهای موجود خواهند کرد. اگرچه به طبع دست طراحان در طراحی قالب اختصاصی بازتر است! اما حتی اگر از قالب نیمه اختصاصی استفاده میکنید، خیالتان میتواند از بابت طراحی شیک و مدرن و متناسب با سلیقه‌تان راحت باشد.

وبسایت با UX و UI مناسب

چه کارهایی انجام می دهیم

به طور مختصر می توان گفت که ما در پکیج طراحی سایت، هرآنچه را که شما برای داشتن یک سایت کامل و جامع و قابل استفاده نیاز دارید، در اختیارتان قرار خواهیم داد. موارد اجرایی در پکیج طراحی سایت بسیار زیاد است اما این موارد را می توان به اختصار به شرح زیر بیان کرد:

ثبت دامنه (نام) و فعالسازی هاست – پیاده سازی سایت تحت سیستم مدیریت محتوای وردپرس و ووکامرس – پیاده سازی قالب سایت مطابق با سلیقه و نیاز شما – نصب و ویرایش بخش های مختلف سایت – بهینه سازی کامل وبسایت – رعایت کامل اصول و قوانین سئو – امکان مدیریت کامل محصولات – سیستم حسابداری – امکان ساخت صفحات دلخواه بدون نیاز به کدنویسی – قابلیت درج اخبار و مقالات – قابلیت ثبت نظر توسط مشتری – ۶ ماه پشتیبانی رایگان – دامنه ir. یکساله رایگان – SSL یکساله رایگان – طراحی لوگو رایگان و…

همه و همه در پکیج طراحی سایت ما وجود دارند. پس خیالتان از همه بابت آسوده باشد که ما حواسمان به شما هست!

نحوه مدیریت سایت راه اندازی شده

پس از اینکه طراحی و راه اندازی وبسایت به اتمام رسید آموزش های لازم در خصوص نحوه ورود به پنل مدیریت آن و آشنایی با بخش های مختلف آن به شما به طور کامل داده خواهد شد. تا دیگر هیچگونه نگرانی از بابت مدیریت سایت نداشته باشید.

بجز خود سایت چه هزینه های جانبی دیگری وجود دارد؟

تمامی مواردی که در بالا ذکر شد و بسیاری از موارد دیگر جز خدمات پکیج بوده و به صورت رایگان بدون دریافت هیچگونه مبلغ اضافی انجام خواهد شد. شما تنها درصورتی که موارد و خدماتی اضافه بر این خدمات (به عنوان مثال دامنه ای اضافه بر دامنه ir. مانند دامنه net. و…) شامل هزینه ی اضافه خواهد شد که این هزینه به صورت کاملا مشخص و واضح در فاکتور درج خواهد شد.

طراحی وبسایت یک هنر است

پشتیبانی چگونه است و شامل چه مواردی می شود؟

سایت هایی که توسط گروه رایان پیشرو طراحی می شوند توسط مجرت ترین و باتجربه ترین توسعه دهنده ها طراحی می شوند. تیم رایان پیشرو متشکل از متخصصان حرفه ای و باتجربه است و تمام تلاش این تیم، ارائه وب سایت هایی مطابق با استاندارد های جهانی و با قوی ترین زیرساخت ها است. امکان بروز خطا و ارور در چنین وبسایت هایی بسیار کم است اما حتی در صورت بروز کوچکترین مشکل و خطا تیم پشتیبانی و فنی رایان پیشرو به صورت شبانه روزی به سوالات و اشکال های شما پاسخ می دهند تا سایت بدون هیچگونه مشکلی به فعالیت خود ادامه دهد و پذیرای کاربران شما باشد. شما میتوانید با خیالی آسوده تمامی امور سئو و بهینه سازی، دیجیتال مارکتینگ، کدنویسی و طراحی وبسایت در سنندج را به ما بسپارید.

حتی در مواردی هم که خطاهای خارج از خود سایت و مرتبط با هاست رخ می دهد بازهم شما را تنها نمی گذاریم و شما را راهنمایی می کنیم تا چگونه آن را از طرف شرکت هاستینگ خود برطرف کنید. البته در مواردی که سایت مشتری بر روی هاست ما قرار دارد این مورد بصورت ۱۰۰% شامل پشتیبانی خواهد شد.

پشتیبانی و نگه‌داری از سایت

ما علاوه بر خدمات طراحی سایت، خدماتی در جهت پشتیبانی از وب‌سایت هم ارائه کرده‌ایم. این خدمات مناسب کسب‌وکارهایی است که خود سایت دارند اما در پشتیبانی و نگه‌‎داری از سایت، به کمک نیاز دارند و یا اینکه مهلت ۶ ماهه پشتیبانی رایگان پکیج طراحی وب‌سایت خریداری شده آنان به اتمام رسیده و تمایل دارند این مهلت زمانی را تمدید کنند.
منظور از پشتیبانی از سایت، انجام مواردی از قبیل بهینه سازی سرعت سایت، بروزرسانی هسته وردپرس و قالب و افزونه‌ها، رفع خطاهای رایج، ایجاد تغییرات درخواستی(تا حد معقول)، بهینه سازی امنیت سایت، پشتیبان گیری مداوم از سایت و … است. طبیعتا سپردن تمامی این موارد به افراد متخصص خیال شما را از بابت بروز مشکلات احتمالی بر روی سایت آسوده می کند.

آیا امکان مراجعه حضوری هست؟

در پاسخ باید گفت که بله؛ علاوه بر امکان سفارش و ارتباط به صورت مجازی، شما میتوانید به صورت حضوری به شرکت رایان پیشرو واقع در سنندج، خیابان آبیدر، بالاتر از میدان کوهنورد، برج اداری هیوالرد، طبقه نهم مراجعه فرمایید و به صورت حضوری با کارشناسان و متخصصان ما در ارتباط باشید. شما همچنین میتوانید بخشی از نمونه کارهای شرکت را در صفحه ی نخست سایت مشاهده فرمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.